Urmare consultării Statelor Membre UE, Comisia Europeană a ajuns momentan la concluzia că „operatorii de transport ar trebui și pot să respecte termenele stabilite în Regulamentul (UE) nr. 165/2014, cu condiția să existe o accelerare clară a retro-echipării în cele câteva luni rămase înainte de 31 decembrie 2024”.
Reamintim că IRU a solicitat recent DG MOVE amânarea retro-echipării cu 6 luni.
În răspunsul transmis IRU, Comisia Europeană nu închide ușa pentru acțiuni ulterioare de amânare, dar precizează clar că procesul de amânare nu va începe până când nu va deveni evident că majoritatea flotei nu va putea respecta termenul.
Comisia Europeană amintește că termenele privind retro-echiparea cu tahograf inteligent G2V2 sunt stabilite în Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European și al Consiliului și sunt cunoscute industriei din 2020.
În ultimul an, DG MOVE a fost în contact cu IRU, cu producătorii de tahografe, precum și cu statele membre, pentru a se asigura că aprovizionarea cu tahografe este suficientă și că termenele legale sunt comunicate cât mai curând posibil atelierelor și operatorilor, astfel încât retro-echiparea să poată avea loc, în majoritatea cazurilor, în timpul inspecției periodice regulate a tahografului vehiculului.
În această etapă, bazându-se pe estimările și datele disponibile în prezent, DG MOVE consideră că operatorii ar trebui și pot să respecte termenele stabilite în Regulamentul (UE) nr. 165/2014, cu condiția să existe o accelerare clară a retro-echipării în lunile rămase până la 31 decembrie 2024 și solicită comunicarea acestui mesaj către toți operatorii de transport rutier.
Pentru mai multe iinformații, contactați: roxana.ilie@untrr.ro