Începând cu această toamnă, în Franța, Germania, Austria și Suedia vor fi considerate anvelope de iarnă doar cele care au aplicate simbolul fulg de nea. Astfel, nu va mai suficient doar marcajul M+S atât la vehiculele ușoare, dar și la camioane.
În Germania și Austria de la 1 octombrie 2024, anvelopele de iarnă trebuie să aibă simbolul fulg de zăpadă (Three Peak Mountain Snow Flake – 3PMSF). Până atunci, anvelopele produse înainte de 2018 care au doar marcajul M+S vor respecta în continuare legislația privind anvelopele de iarnă din aceste țări.
În Franța, cerința este obligatorie în perioada 1 noiembrie – 31 martie în 48 de departamente, în părțile muntoase ale Franței. De la 1 noiembrie 2024, numai anvelopele cu simbolul fulg de nea vor fi considerate legal anvelope de iarnă, iar cele cu marcajul M+S nu va mai fi considerată anvelopă de iarnă.
Suedia aplică această regulă de la 1 decembrie atât pentru vehiculele ușoare, cât și pentru cele de peste 3,5 t. Pentru remorcile cu greutatea de până la 3.500 kg, anvelopele cu marcajul M+S vor fi în continuare recunoscute drept anvelope de iarnă până la 1 decembrie 2029. Pentru vehiculele de peste 3,5 t de la 1 decembrie 2024, anvelopele de iarnă de pe axa de direcție și cea motoare trebuie să aibă simbolul fulg de zăpadă. Pentru celelalte axe va fi suficient doar simbolul M+S.
Reamintim că în România, deși nu s-a introdus această măsură, lipsa echipamentului obligatoriu de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă), respectiv între 1.485 lei şi 3.300 lei.
Autovehiculele de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone şi cele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, trebuie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau cu lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.
În Grecia, echipamentul de iarnă este obligatoriu în perioada 1 octombrie - 30 aprilie.