UNTRR organizează Conferinta
”Întoarcerea șoferului la 4 săptămâni: un drept pentru șoferi, dar și obligații pentru administratorii firmelor? Dialog cu autoritățile române privind legislația socială și aplicarea Pachetului Mobilitate 1 de la retro echiparea vehiculelor cu tahograf digital V2G2 și până la aplicarea Codului Muncii și a Codului Fiscal”
Când și unde?
11 iunie 2024, București, Hotel Continental Forum București Palatul Parlamentului, Sala Eminescu, Strada Izvor 82-84, București
13 iunie 2024, TIMIȘOARA - Hotel Continental, Timișoara, Revoluției 1989, nr. 2A
Despre ce discutam?
Piața de transport: stadiul actual și tendințe
Documentele de poziție UNTRR
MANIFESTUL UNTRR PENTRU ALEGERILE EUROPENE 2024-2028 - În Parlamentul UE sunt foarte multe acte legislative care au legătură cu transportul rutier și trebuie să comunicăm ce dorim să fie inclus în textul legislativ.
CARTELUL CAMIOANELOR- Ultima șansă să vă recuperați daunele din cartelul camioanelor: transportatorii români se pot înscrie până la 31 august 2024 la Truck ReClaim pentru acțiunea colectivă împotriva Scania. Truck ReClaim solicită despăgubiri pentru toate camioanele achiziționate, inclusiv cu plata în rate sau în leasing între 1997 și 2016.
Radu DINESCU- Secretar General UNTRR
Întoarcerea șoferului la 4 săptămâni: un drept pentru șoferi, dar și obligații pentru administratorii firmelor?
Invitat: dna. Smaranda RUGINĂ- Avocat, Baroul din Paris, Franța.
Ø Au fost pronunțate în Franța primele decizii referitoare la neîntoarcerea șoferului la 4 săptămâni: vom analiza modul în care instanțele franceze interpretează articolul 8 § 8 bis
Ø Infracțiuni de cabotaj anulate de către judecători francezi: ce argumente pot fi folosite pentru anularea infracțiunilor de cabotaj? Achitare cu beneficiul îndoielii : Mai mulți transportatori au fost achitați recent pentru infracțiuni de cabotaj
Cum controlează ISCTR prevederile Pachetului Mobilitate 1 - întoarcerea acasă a șoferilor și întoarcerea acasă a camionului? Câte controale au fost efectuate la sediile firmelor de transport în urma cererilor venite prin IMI? E-CMR se poate utiliza?
Ø Hotărârea 1317/2023 privind stabilirea încălcărilor cu caracter contravențional ale prevederilor Regulamentelor UE și a OG 27/2011 privind transporturile rutiere.
Repausul de 45 de ore obligatoriu în afara cabinei camionului, cum și cine poate sancționa? Se poate sancționa retroactiv în trafic?
Ø Cum recuperăm repausul săptămânal redus? Care sunt sancțiunile în cazul nerespectării perioadei de repaus săptămânal normal?
Invitați -dl. Mihai MANEA - ISCTR
-dl. Marius CHELBA- Inspector ISCTR
Retro echiparea vehiculelor cu tahograf digital
În urma modificării Regulamentului (UE) nr. 165/2014, tahograful inteligent de versiunea 2 trebuie instalat în vehiculele nou înregistrate începând cu luna august 2023 și în toate vehiculele deja înregistrate angajate în operațiuni de transport rutier internațional conform următorului calendar:
1. până la 31 decembrie 2024 trebuie retro echipate cu tahograf inteligent 2 toate vehiculele echipate cu un tahograf analogic sau digital
2. până la 18 august 2025 trebuie retro echipate cu tahograf inteligent 2 toate vehiculele echipate cu un tahograf inteligent de versiunea 1.
Invitat: dl. Adrian COADĂ-Reprezentant RAR
Legislația socială și fiscală aplicabilă conducătorului auto- de vorbă cu reprezentanții ANAF și ITM
La București vor participa:
- dna. Voica APOSTOL - reprezentant ITM
- dl. Nicolae NIȚU - ANAF/ ANTIFRAUDĂ
Moderator- Lorena SANDU
La Timișoara vor participa:
Moderator- Lorena SANDU
Pentru Program Conferintă 11 iunie 2024, București, apasă aici
Pentru înscriere Conferință București, apasă aici
Pentru Program Conferintă 13 iunie 2024, Timișoara, apasă aici
Pentru înscriere Conferință Timișoara, apasă aici
Formularul completat se transmite pe adresa de mail: lorena.sandu@untrr.ro
Persoana de contact: Dna. Lorena SANDU
Telefon: 021-336.77.88, Mobil: 0720.999.233