În cadrul audierilor A. Tzitzikostas a declarat că NU consideră că este nevoie de o legislație nouă privind întoarcerea acasă a camioanelor.
Apostolos Tzitzikostas - Comisar european desemnat pentru „Transport durabil și turism” a fost audiat în 4 noiembrie, începând cu ora 18.30.
Audierea a durat aproape 4 ore.
În cadrul audierilor Europarlamentarul J Gieseke: Veți reduce birocrația având in vedere că DG MOVE a declarat recent că peste 20% din acquis ul comunitar e legat de transport, iar acest lucru nu e unul bun, iar companiile de transport, administrațiile publice cetățenii se îneacă în reguli, norme, formulare și orientări se lucrează mult pe hârtie când ar trebui să se lucreze digital cum veți reduce birocrația? Veți înlocui un document vechi cu unul vechi, veți scoate 2 vechi și veți înlocui cu unul nou, veți respecta principiu nicio propunere fără studiu de impact?
Apostolos Tzitzikostas a răspuns că simplificare si reducerea birocrației sunt extrem de importante și trebuie reduse în termeni absoluți cerințele care se impun, În ziua de astăzi doar 1% din transporturile transfrontraliere rutiere sunt realizate fără hârtii Șoferii și toată lumea au nevoie de documente și diverse certificate pe hârtie și își propune ca transportul să fie fără hârtii până în 2030.
TRAN, Comunicat de presă:Audierea comisarului desemnat Apostolos Tzitzikostas
Luni seara, Comisia pentru Transport și Turism l-a interogat pe Apostolos Tzitzikostas, candidatul grec pentru portofoliul de transport durabil și turism.
Transport competitiv, care respectă mediul înconjurător
În discursul său introductiv , dl Tzitzikostas a subliniat că, dacă va fi confirmat în calitate de comisar pentru transport durabil și turism, se va concentra pe creșterea competitivității sectorului de transport al UE, respectând calendarul convenit pentru tranzițiile sale ecologice și digitale, completând transportul transeuropean ( TEN-T) până la termenele stabilite, sporind siguranța transporturilor și asigurând aplicarea normelor UE actuale. Pentru a promova soluții de decarbonizare a transporturilor, cum ar fi producția de combustibili durabili și dezvoltarea infrastructurii de încărcare, el s-a angajat să prezinte un plan de investiții în transport durabil în 2025, în timp ce în ceea ce privește competitivitatea s-a angajat să dezvolte un plan de acțiune industrială al UE pentru sectorul auto.
În ceea ce privește transferul modal, comisarul desemnat a declarat că va prezenta un plan pentru a conecta capitalele UE și orașele mari prin calea ferată de mare viteză, inclusiv trenuri de noapte. În plus, domnul Tzitzikostas s-a angajat să prezinte o singură opțiune digitală de rezervare și eliberare a biletelor pentru transportul feroviar în primul an de mandat.
În ceea ce privește turismul, el a spus că UE trebuie să-și mențină locul de destinație numărul unu în lume. El s-a angajat într-o strategie pentru turismul durabil, pentru a sprijini industria și a păstra bunăstarea comunităților locale.
Soluții europene, condiții de muncă, transfer modal
Mai mulți europarlamentari i-au cerut comisarului desemnat să sprijine sectoarele de transport și turism ale UE și să caute soluții la nivelul UE. Reducerea birocrației, mai puține cerințe de raportare și o pauză la noile propuneri fără a întreprinde o evaluare de impact au fost câteva dintre cererile prezentate de deputații europeni domnului Tzitzikostas.
Deputații au adresat, de asemenea, întrebări cu privire la condițiile de muncă din sectorul transporturilor, în special în aviație și maritim, și au asigurat un angajament din partea dlui Tzitzikostas pentru o evaluare cuprinzătoare a situației în acest domeniu în primele 100 de zile.
Membrii l-au chestionat pe dl Tzitzikostas cu privire la revizuirea normelor privind serviciile de aviație și drepturile pasagerilor aerieni, transferul modal de la drum la calea ferată, propuneri concrete de încurajare a trenurilor de mare viteză și de noapte, dezvoltarea unei flote corporative curate, precum și măsuri suplimentare pentru a asigura siguranța transportului. .
Dl Tzitzikostas a fost, de asemenea, chestionat cu privire la măsurile specifice de salvare a industriei auto din UE, la sprijinul financiar necesar pentru finalizarea rețelei TEN-T, precum și la planurile de asigurare a securității maritime și a perturbării flotei de nave din umbră a Rusiei.
Puteți urmări înregistrarea video a întregii audieri aici .
Următorii pași
Pe baza recomandărilor comisiei, Conferința președinților (președintele PE Metsola și președinții grupurilor politice) urmează să efectueze evaluarea finală și să declare închise audierile pe 21 noiembrie. Odată ce Conferința Președinților declară închise toate audierile, scrisorile de evaluare vor fi publicate.
Alegerea de către deputați ai colegiului complet al comisarilor (cu majoritatea voturilor exprimate, prin apel nominal) este programată în prezent să aibă loc în sesiunea plenară din 25-28 noiembrie de la Strasbourg.
lorena.sandu@untrr.ro